23948sdkhjf

Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

Det skal være en oplevelse at handle ind, det skal være muligt at få hurtige informationer, og så skal sælgerne kunne matche kundens produktviden.

Sådan er nogle af kravene fra kunderne i dag, fortæller Klit-Andersen i en pressemeddelelse.

Og kravene fra den nye generation er ikke overraskende.

De er vokset op med internettet som en selvfølge, og det er elementer herfra, de overfører til butikkerne.

På internettet får de inspiration til deres køb via hjemmesiden, og med Google som hjælp, kan de uden problemer finde relevante informationer, om de produkter de har interesse i. Eventuelle spørgsmål får de besvaret stort set her og nu via online chat funktioner.

Butikkernes svar på kundernes krav tager afsæt i digitaliseringen. Det er ikke kun et spørgsmål om at automatisere kassesystemerne og eliminere betalingskøen.

Kunderne skal møde digitaliseringen allerede inde i butikken. Deres sanser skal påvirkes gennem interaktive teknologiløsninger, hvor de ligeledes kan få konkrete og relevante produktinformationer, som er baseret på deres interesse for et specifikt produkt.

Som et positivt spin-off kan digitaliseringen også hjælpe brandejeren. Når løsningerne bliver digitale, kan der opsamles data om kundernes interesse for specifikke produkter.

Disse tendenser har firmaet Klit Andersen har lagt til grund for udviklingen af løsningen Digital Sales Assistang and Storyteller.

Det er en digital produktstand med en tilhørende monitor. Når en kunde tager et produkt ud af standen, ændres indholdet på monitoren, således det viser reklamer og relevante informationer om det pågældende produkt.

Tager kunden to produkter ud af standen, opdeles skærmen således, at de to produkter kan sammenlignes side-by-side.

- Ud over at vise kunden relevante informationer på monitoren, registrerer vi også hvilket produkt der løftes, hvornår på dagen og hvor længe. Dermed kan vi give brandejeren nogle vigtige data om kundernes interesse for deres produkter. siger Henrik Klit Andersen

- For os handler det om at give kunderne relevante og intelligente informationer. Det stiller krav om at vi kan afkode kundernes interesse for et specifikt produkt, og at vi efterfølgende via en monitor kan give kunden de informationer, der knytter sig hertil. siger ejer Henrik Klit Andersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096